Pięć samochodów z napędem hybrydowym plug-in i 5 stacji ładowania dla Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego-dzięki 400 tys. zł dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Nowe auta będą służyć w Szczecinie, Łobzie i Gryficach.
W czwartek, 13 października – w Dniu Ratownictwa Medycznego – Marek Subocz-Prezes WFOŚiGW w Szczecinie i Roman Pałka-Dyrektor WSPR–w obecności Posła Czesława Hoca i Wojewody Zbigniewa Boguckiego – zawarli umowę dofinansowania. Koszt całkowity to 800 tys. zł, z czego połowa to dotacja z Funduszu.
Pojazdy będą wykorzystywane w codziennej, administracyjnej, pracy Pogotowia i transportu między filiami WSPR, rozlokowanymi w różnych częściach regionu. – Efektem ekologicznym będzie uniknięcie emisji do atmosfery prawie 6 ton dwutlenku węgla rocznie. To wyraz troski o środowisko, ale także – zdrowie mieszkańców, co jest spójne z codzienną służbą ratowników medycznych – mówi Marek Subocz – Prezes Zarządu WFOŚiGW w Szczecinie.
Zakup obejmuje pojazdy hybrydowe typu plug-in z napędem spalinowo-elektrycznym: jednego z zasięgiem w trybie elektrycznym do 55 km i czterech – z zasięgiem do 45 km oraz 5 naściennych stacji ładowania. Wszystkie auta trafią do Pogotowia przed końcem roku.
WFOŚiGW w Szczecinie, mając na uwadze ustawę o elektromobilności i paliwach alternatywnych, dofinansowuje zakup samochodów elektrycznych i hybryd plug-in oraz stacji ładowania. Do tej pory wsparcie w wysokości ponad 54 mln zł pozwoliło na zakup przez jednostki samorządowe i służby ponad 70 samochodów elektrycznych i 10 o napędzie spalinowo-elektryczmym oraz 32 stacji ładowania.
Samochody elektryczne służą m.in. w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim (auto elektryczne i hybryda plug-in), Komendzie Wojewódzkiej Policji (w tym: pierwsze w Polsce elektryczne radiowozy), Wojewódzkich Stacjach Sanitarno-Epidemiologicznych w Szczecinie i Szczecinku, Zakładzie Wodociągów i Kanalizacji w Szczecinie, spółce Enea Operator, a także Strażach Miejskich m.in. w Stargardzie i Kołobrzegu. Dzięki zastąpieniu przez te auta wysłużonych samochodów z silnikiem benzynowym lub Diesla, rocznie do atmosfery nie trafia ponad 90 ton dwutlenku węgla i innych zanieczyszczeń.